Vad är viktigt i livet?

Alla har vi olika mål med våra liv.
Vad är viktigt för DIG? Är det viktigt att  tjäna mycket pengar och kunna köpa dyra saker? Är det viktigt att vara frisk och ha ett långt och välmående liv? Är det viktigt att skaffa barn, att gifta sig? Är det viktigt att kunna resa så mycket man vill eller är det helt enkelt viktigt med mycket tid för sig själv, att kunna koppla av och vara hemma?


Vi har alla olika mål med våran tid här på jorden.
Mitt mål har alltid varit att leva ett friskt liv. Jag gör inte det längre, men försöker ignorera mina sjukdomar och leva ett så normalt liv som möjligt och inte försöka tänka på att min andning är begränsad och att jag kan dö om jag äter något som jag inte tål. Givetvis tänker jag på vad jag kan äta och inte äta och kontrollerar innehåll m.m. i saker som jag stoppar i mig, men jag försöker att inte låta det begränsa mig.


Låt ingenting begränsa dig!

Man kan klara vad man vill. DU kan klara vad du vill. Disciplin och mål är byggstenar i att komma dit man vill.
Sätt upp mål – stora mål – dit du vill ta dig. Men ha många delmål på vägen dit för att inte tröttna innan du kommit halvvägs.


Ingen kan hjälpa dig bättre än du själv.
Du måste ta tag i ditt eget liv, ingen annan kan göra det åt dig. Du måste ha en egen vilja att klara saker.
Du måste vilja KUNNA. Och känner du att du inte kan, så måste du rannsaka dig själv och framför allt lära känna dig själv och din kapacitet.


Styrs du av andra?
Låt inte andra påverka dig så mycket att du inte kan uppnå dina mål. Du måste ha en tro på dig själv, att du KAN.
Titta inte så mycket på andra och personer som är som du vill vara. Titta på dig själv och den du är från insidan.


Jag vet att DU kan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback