VIKTIGT: Ice – In Case of Emergency.

VIKTIGT: Ice – In Case of Emergency.

Min vän N, A och jag tycker att det är MYCKET viktigt att alla ni där ute får kännedom om det här (om ni inte redan vet om det).



Jag måste också lägga tyngd på det som vårdpersonal själv, eftersom jag först letar efter ICE i mobilen om jag skulle springa på någon som varit med om en olycka.


ICE betyder alltså inte GLASS eller IS.
Utan helt enkelt IN CASE OF EMERGENCY.

Det innebär att man lägger in sina anhöriga som ICE-kontakter i sin mobil - personer som skall kontaktas i första hand om ett nödläge inträffar.

När någon är med om en olycka och blir okontaktbar eller chockad och inte kan tala sammanhängande tittar vi sjukpersonal (men också polis, brandkår m.m.) i offrets mobil för att identifiera personen och kontakta närmast anhöriga. Genom att lägga in ICE i din mobil kan du underlätta om det händer dig en olycka.


Så här gör du:

Lägg in kontaktpersonerna under namnet ICE i din mobil med telefonnumret till denne.
Har man plats för att skriva relationsstatus och namn på kontakten så kan du också göra det.
I min mobil står det ”ICE mamma” och ”ICE pappa”.
Skriv också numret med formen +46 för svenska nummer, för att det ska fungera även i utlandet – där gör man samma sak – vilket är toppen om du är ute och reser och råkar ut för något!


Har du fler kontakter som man kan kontakta vid nödfall?
Skriv ICE1, mellanslag, sedan vilken relation du har till personen (t.ex. wife, husband, brother), mellanslag, och slutligen namnet på personen. Fortsätt sen att skriva ICE2 o.s.v.
Vill du inte se ICE framför personens namn när de ringer eller sms:ar kan du göra en stjärna (*) efter ICE-kontaktens telefonnummer så slipper du det!


Här
hittar du information om ICE.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback